Klachtenregelingen.

Wanneer u ontevreden bent over het beroepsmatig handelen van de psycholoog en u komt er samen met de psycholoog niet uit dan kunt u overwegen een klacht in te dienen.

Klacht over een psycholoog die lid is van het NIP en/of is ingeschreven in een register bij het NIP.

Bent u van mening dat de psycholoog zich niet aan de beroepscode heeft gehouden? Dan heeft u de mogelijkheid een klacht tegen de psycholoog in te dienen bij het College van Toezicht van het NIP. Let op dit is alleen mogelijk als de psycholoog lid is van het NIP of in een register van het NIP is ingeschreven. Een klacht tegen een psycholoog die lid is van het NIP of ingeschreven staat in een register van het NIP moet gaan over het beroepsmatig handelen van de psycholoog. Klachten over het gedrag van de psycholoog in de prive sfeer, claims over financiele schade als gevolg van het handelen van de psycholoog, verzoeken tot herziening van een psychologisch rapport, en klachten over gebeurtenissen die naar het oordeel van het College van Toezicht te lang geleden hebben plaatsgevonden, komen niet in aanmerking voor behandeling.

Op de website van het NIP kunt u de beroepscode vinden, evenals meer informatie over de klachtprocedure van het NIP.

Hulp bij het indienen van een klacht.

Wilt u hulp bij het indienen van uw klacht? U kunt dan contact opnemen met:

  • De zorglijn van patientenfederatie NPCF via telefoon 030 2916777 of via de zorglijn: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
  • Een regionale zorgbelangorganisatie via telefoon 0900-2437070 (€0,10 per minuut).

Meer informatie over het indienen van klachten vindt u op www.kiesbeter.nl

 Download hier de klachtenregeling